Zimsko računanje vremena

Beba MamaMe Zdravlje

Zimsko računanje vremena i navike u vezi sa spavanjem

Bliži se dan kada počinje zimsko računanje vremena i kada ćemo kazaljke pomeriti sat vremena unazad, što vas je možda zabrinulo jer se pitate kako će to uticati na san vaših mališana. Budite bez brige: postoji nekoliko opcija, zavisno od toga kakve navike je vaše dete steklo kada je spavanje u pitanju.

Kako napraviti planove za tu noć?

Pre svega, treba da znate da li vaše dete normalno i čvrsto spava, ili se pak stalno budi i teško mu je da zaspi.

Ukoliko imaju osetljiv san, to znači da ne vole kada im se rutina poremeti i teško ih je uspavati ukoliko ih neko ili nešto uznemiri. Sa druge strane, ukoliko imaju čvrst san, onda su u stanju da bez problema utonu u san čak i kada se vreme pomera.

Opcija 1: za decu sa osetljivim snom

Opcija koju ćemo u daljem tekstu razraditi uglavnom funkcioniše ako se primeni na deci koja nisu starija od 3 godine jer spavaju više nego starija deca. Pripremite vaše dete za zimsko računanje vremena na sledeći način:

  • Nekoliko dana pre pomeranja sata počnite da svakog dana pomerate vreme za dremku za 15 minuta unazad.
  • Ukoliko im je vreme za krevet 19h, pomerite ga na 18:45 kako biste njihov unutrašnji sat pomerili unazad.
  • Radite ovo sve do dana kada se pomera sat.

Opcija 2: za decu sa čvrstim snom

Ova opcija dobra je za decu koja idu u vrtić ili u prve razrede osnovne škole. Oko njih se ne treba mnogo brinuti pošto dosta kraće spavaju. Shodno tome, jedan sat više ili manje ih neće mnogo uznemiriti ili poremetiti. Svoje dete pripremite za zimsko računanje vremena tako što ništa nećete uraditi!

  • Kada se vaše dete probudi dan nakon pomeranja sata, to će za njega biti malo ranije nego inače pošto se sat pomera unazad.
  • Dnevne rutine nemojte menjati i neka dremke i vreme za spavanje ostanu isti kao i do sada.

Regulisanje cirkadijalnog ritma

Cirkadijalni ritam je ritam psiholoških, psihičkih i bihejvioralnih promena koje se odvijaju u organizmu kada se noć i dan smenjuju u vašoj okolini.

Bez obzira na rutine i navike vašeg deteta kada je san u pitanju, najbolje je da mu pomognete da reguliše svoj cirkadijalni ritam. Kada se probudi u nedelju ujutru, izađite zajedno na sunce i ostanite tamo oko 30 minuta. Dnevna svetlost je ključna stvar kada je cirkadijalni ritam u pitanju i odigraće veliku ulogu u navikavanju deteta na novo računanje vremena.

Pročitajte i… Saveti za uspavljivanje deteta na putovanju

Pouzdani saveti, preporuke za bezbedne, inovativne i trendi brendove visokog kvaliteta. Naši čitaoci su moderni, urbani, modno i ekološki osvešćeni roditelji koji prate trendove, prefinjenog ukusa, daju prednost organskim i prirodnijim brendovima visokog kvaliteta i dobrog dizajna.

Leave a Comment