Koliko vode treba piti tokom trudnoće?

Mama MamaMe Trudnoća i porođaj

Koliko vode treba piti tokom trudnoće?

Adekvatan unos vode u organizam tokom trudnoće od ključnog je značaja kako biste se osećale dobro i razmišljale bistro, da bi vam telo funkcionisalo kako treba i da bi vam beba bila zdrava kada se rodi. Ukoliko do sada niste razmišljale o tome, vreme je da saznate koliko tečnosti treba da unosite u organizam tokom trudnoće.

Koliko vode je neophodno uneti u organizam?

Stručnjaci smatraju da prosečna žena u svoj organizam na dnevnom nivou treba da unese 3 litra tečnosti u šta ne spada samo voda, već i tečnost koju crpimo iz drugih napitaka i iz hrane. Od toga, čak 2.3 litra treba da dolazi iz napitaka (što je otprilike 10 čaša). Brojke su iste i za trudnice. Dakle, svaka žena koja se nalazi u drugom stanju treba na dnevnom nivou da unese oko 10 čaša tečnosti u svoj organizam kako bi bila zdrava.

Kako se hidrirati tokom trudnoće?

Sada kada znamo koliko vode treba da pijemo, hajde da vidimo na koje načine možemo da snabdevamo svoj organizam tečnošću.

  • Dobar način da proverite da li pijete dovoljno vode tokom trudnoće jeste da proverite svoj urin. Ukoliko je providan ili svetložut, to znači da unosite dovoljno vode. Međutim, ukoliko je tamniji, to znači da vam je potrebno još tečnosti!
  • Ukoliko vreme uglavnom provodite kod kuće, svakog dana sipajte vodu u tri velike čaše (ili teglice za limunadu sa poklopcem). U zavisnosti od toga da li volite hladnu vodu ili ne, ostavite ih u frižideru ili na šanku. Potrudite se da sve tri ispraznite do rane večeri.
  • Ako ste ipak po ceo dan napolju, potrudite se da uvek nosite flašicu punu vode sa sobom.
  • Izračunajte koliko puta u toku dana treba da dopunite svoju flašicu, i toliko gumica za tegle stavite oko nje. Svaki put kada ponovo napunite flašicu, skinite jednu gumicu. Do kraja dana treba da skinete sve gumice i dostignete ciljani unos tečnosti.
  • Nemojte piti mnogo vode uveče kako biste izbegle noćne „izlete“ u toalet.
  • Čisto radi zabave, u vodu dodajte kriške citrusnog voća, krastavca, listiće nane ili bobice. Veoma ukusna promena!
  • Ukoliko imate „lažne kontrakcije“, možda ih je prouzrokovala dehidracija. Odmorite se, pijte dosta tečnosti i vidite da li će nestati. Ako se nastave, pozovite svog doktora.

Saveti za unos vode tokom jutarnjih mučnina i prvog tromesečja

Da li ste znale da dehidratacija čini da jutarnje mučnine budu gore? Mnogo, mnogo gore. Baš kao i kod porođaja, dehidriranost je veliki neprijatelj vašeg tela tokom jutarnjih mučnina.

  • Ukoliko vam se stomak okreće od vode na sobnoj temperaturi, pijte hladnu ili čak ledenu vodu koja će vam sigurno mnogo više prijati.
  • Ubacite nekoliko kriški limuna u hladnu vodu. Limun u kombinaciji sa ledenom vodom učiniće da se osećate mnogo svežije i bolje.
  • Ukoliko se mučnina nastavlja i povraćate duže vreme, pozovite svog doktora.

Kada treba da pozovete doktora?

  • Ukoliko vam se jutarnja mučnina nastavi i kada počne četvrti mesec trudnoće.
  • Ukoliko izgubite više od jednog kilograma.
  • Ukoliko povraćate više od tri puta dnevno.
  • Ukoliko vam je puls brži nego inače.
  • Ukoliko ste umorni ili zbunjeni.
  • Ukoliko urinirate mnogo ređe i manje nego inače.

Pročitajte i… Sve što treba da znate o prvom tromesečju trudnoće

Pouzdani saveti, preporuke za bezbedne, inovativne i trendi brendove visokog kvaliteta. Naši čitaoci su moderni, urbani, modno i ekološki osvešćeni roditelji koji prate trendove, prefinjenog ukusa, daju prednost organskim i prirodnijim brendovima visokog kvaliteta i dobrog dizajna.

Leave a Comment