36. nedelja trudnoće

Trudnoća i porođaj

36. nedelja trudnoće

Odbrojavanje se zahuhtava, a uzbuđenje raste – uskoro ćete u naručju držati jedno malo, slatko biće. U 36. nedelji trudnoće, beba je teška oko 2700 grama i dugačka oko 47 cm. Prostora je sve manje, pa se samim tim i manje pokreće. U bebinim crevima se nagomilava određena količina mekonijuma (prvi bebina stolica) koje će se osloboditi ubrzo nakon rođenja. U ovoj nedelji beba bi trebala da zauzme položaj za porođaj – glava na dole.

 

Vaše telo u 36. nedelji trudnoće

Ako se beba spremila za izlazak, moguće je da će vam se stomak spustiti, gorušica će biti blaža i lakše ćete disati, jer sada beba više ne pritiska jako dijafragmu.

Brakston-Hiksove kontrakcije sada mogu biti češće, ali su i dalje bezbolne. Ako vam bilo šta bude izgledalo neobično i zabrinjavajuće, pozovite svog lekara. Pripazite na razmak kontrakcija i raspitajte se kod svog lekara o razlikama između lažnih i pravih kontrakcija.

U ovom periodu moguća je pojava jačeg vaginalnog sekreta. Često mokrenje je gotovo neizostavan deo na kraju svake trudnoće, jer je materica sad toliko velika i pritiska bešiku.

Karlične kosti se razdvajaju i postaju slabije, jer se pripremaju za porođaj, zbog čega ćete možda osećati bolove ili ćete biti malo više nespretni. Ravnoteža vam je sada prilično poljuljana pa izbegavajte opasne situacije u kojima možete pasti. Takođe, važno je da ne pravite nagle pokrete kada ustajete ili sedate.

Dobar san je sada za vas verovatno samo mašta. Teško vam je da se namestite, a čak i kada se to desi, bešika vas natera da ustanete i odete do toaleta. Ležanje na stomaku je nemoguće, na leđima se ne preporučuje, tako da je jedina opcija spavanje na boku. Priuštite sebi toplu kupku, čistu posteljinu ili udobne jastuke – bilo šta što će vas opustiti i pomoći da lakše zaspite.

 

Saveti

Dok odmarate, zadignite svoju majicu i posmatrajte to čudo koje se odvija u vašem stomaku. Dešavaće vam se da dodirnete stomak i da vam beba uzvrati, što je neprocenjiv osećaj za svaku buduću mamu. Uključite i partnera u ovu “igru”, pričajte sa bebom i ostvarite čvrst kontakt sa njom.

Bilo bi dobro da u ovom periodu izbegavate putovanja, čak i ona kraća, jer svakog trenutka može doći do porođaja.

Razmislite kako želite da stignete do porodilišta. Popričajte o tome i sa partnerom, naročito ako on radi. Razmotrite sve opcije, jer je pitanje u kom trenutku će beba poželeti da dođe na ovaj svet.

Sa lekarom ćete se sada viđati verovatno jednom nedeljno. Ne ustručavajte se da pitate sve što vas zanima, jer su oni i spremni na to da imate milion pitanja.

Odmarajte preko dana, ali ne previše. Ako budete puno spavali, moguće je da ćete poremetiti san u toku noći.

Do sada ste se ugojili oko 12 do 14 kilograma i nećete dobijati puno na težini do porođaja. I dalje je važno da mislite na ishranu i unosite zdrave namirnice u svoj organizam.

Počnite da spremate tašnu za porodilište. Ako ste pohađali školu za trudnice, verovatno i znate koje stvari treba da ponesete. Ako niste, vaš ginekolog će vam to reći. Ne treba da pakujete ogroman kofer, ali takođe je važno i da ne zaboravite osnovne stvari koje će vam trebati.

Pouzdani saveti, preporuke za bezbedne, inovativne i trendi brendove visokog kvaliteta. Naši čitaoci su moderni, urbani, modno i ekološki osvešćeni roditelji koji prate trendove, prefinjenog ukusa, daju prednost organskim i prirodnijim brendovima visokog kvaliteta i dobrog dizajna.

Leave a Comment